Jumaat, 2 Mac 2012

POSTING KHAS (2)





----- Forwarded Message ----
From: meli halim <meli_industry@yahoo.co.uk>
To: "hishammuddin@moha.gov.my" <hishammuddin@moha.gov.my>
Cc: ": "ksu@moha.gov.my"" <ksu@moha.gov.my>; ""alwi@moha.gov.my"" <alwi@moha.gov.my>; ""mustafa@moha.gov.my"" <mustafa@moha.gov.my>; ""rohani_s@moha.gov.my"" <rohani_s@moha.gov.my>; ""zaitun@moha.gov.my"" <zaitun@moha.gov.my>; ""syuhaidah@moha.gov.my"" <syuhaidah@moha.gov.my>; ""mohamadizani@moha.gov.my"" <mohamadizani@moha.gov.my>; ""zuriah@moha.gov.my"" <zuriah@moha.gov.my>
Sent: Wednesday, 11 January 2012, 3:33
Subject: Fw: POHON PENGECULIAN TERHADAP PEKERJA LELAKI LOMBOK



RAMLI ABDUL HALIM (K/P:561020-03-5201
& NORSITA ABD RAHIIM (K/P:671105-08-5694)
Perniagaan  Agro Hijau
d/a. Meli Mediaplus (Rong Chenak) Sdn Bhd
2584, Lot 146, Jalan Sultanah Zainab,
15000 Kota Bharu,
Kelantan.
11hb. Januari, 2012                                            Tel:017-9871322(ramli)/014-7402511 (norsita)
URGENT to YB Hishamuddin Tun Hussein
Menteri Keselamatan Dalam Negeri
Puterajaya.
YB
PEKERJA LOMBOK
Adalah saya merujuk perkara berkaitan.
2. Saya ada email  surat bertarikh 1hb. Januari 2012 mohon pengecualian terhadap pekerja lelaki Lombok yang saya gunakan bagi kerja-kerja mengait sawit di ladang milik Felcra Berhad (rujuk surat berkenaan dibawah).
3. DUKACITA kelima-lima pekerja berkenaan yang ditempatkan di Ladang Felcara Berhad Padang Bual, Jertih, Terenggani telah DITANGKAP oleh pihak imigresen dan kerja-kerja pengaitan sawit di kawasan yang diperuntukkan kepada saya dan rakan kongsi tergendala, Felcra Berhad akan rugi dan negara akan rugi kerana mereka pekerja mahir.
4. Lelaki Lombok itu menghubungi saya pada pukul 1.58 awal pagi ini melaporkan bahawa mereka telah ditangkap.
5. Sebagai kontraktor kecil, saya dan rakan kongsi buat semenbtara ini tidak ada kemampuan untuk membiayai kos memutihkan mereka yang ditemui terbiar kerana majikan asal mereka tidak pedulikan mereka sedangkan mereka datang untuk mencari rezeki yang halal. Mereka baru mulakan kerja dengan saya belum sampai pun sebulan.
6. Sehubungan dengan itu saya merayu agar mereka dibebaskan dan diberi pengecualian supaya mereka dapat bekerja untuk dapatlkan wang dan membolrhkan mereka membiayai kos pemuithan mereka. Hasil soal selidik yang saya buat, mereka bersih dari sebarang perlakuan jenayah dan mereka datang untuk bekerja.
Sekian, mohon tindakan segera.
RAMLI ABDUL HALIM
Kolumnis Portak DETIKPERUBAHAN.COM

1 ulasan:

  1. Sudahlah tu meli..hisyamuddin tak layan benda2 macam ni..mu tak kawen lagi dengan betina jalang nih..dok becinto sampai korek telinga..sampoo kepala atas bawah...? aku anak jati kg changkat petai..luar dalam boleh cite pasal betina ni

    BalasPadam