Jumaat, 2 Mac 2012

POSTING KHAS (4)



----- Forwarded Message -----
From: meli halim <meli_industry@yahoo.co.uk>
To: "najib@1Malaysia.com.my" <najib@1Malaysia.com.my>
Cc: ""Hishamuddin@moha.gov.my"" <Hishamuddin@moha.gov.my>; ""ksu@moha.gov.my"""" <ksu@moha.gov.my>; """"alwi@moha.gov.my"""" <alwi@moha.gov.my>; """"mustafa@moha.gov.my"""" <mustafa@moha.gov.my>; """"rohani_s@moha.gov.my"""" <rohani_s@moha.gov.my>; """"zaitun@moha.gov.my"""" <zaitun@moha.gov.my>; """"syuhaidah@moha.gov.my"""" <syuhaidah@moha.gov.my>; """"mohamadizani@moha.gov.my"""" <mohamadizani@moha.gov.my>; """"zuriah@moha.gov.my"""" <zuriah@moha.gov.my>
Sent: Thursday, 19 January 2012, 1:43
Subject: Fw: PEKERJA LELAKI LOMBOK

 
RAMLI ABDUL HALIM (K/P:561020-03-5201
& NORSITA ABD RAHIIM (K/P:671105-08-5694)
Perniagaan  Agro Hijau
d/a. Meli Mediaplus (Rong Chenak) Sdn Bhd
2584, Lot 146, Jalan Sultanah Zainab,
15000 Kota Bharu,
Kelantan.
 
Tarikh: 1hb. Januari, 2012                                            Tel:017-9871322(ramli)/014-7402511 (norsjta)
 
 
YAB Datuk Seri Najib Tun Razak
Perdana Menteri Malaysia    
Pejabat Perdana Menteri
Putrajaya                                                                    sk
                                                                                         -  YB Datuk Hishamuddin Tun Hussein
                                                                   Menteri Kselamatan Dalam Negeri
                                                                   -  YBgh Tan Seri Mahmood Adam
                                                                   KSU Kementerian Keselamatan Dalam Negeri
 
YAB
 
PEKERJA LOMBOK SAYA UNTUK KERJA-KERJA MENGAIT SAWIT DI LADANG FELCARA BERHAD PADANG BUAL. JERTIH, TERENGGANU DITANGKAP LAGI
 
Adalah saya dengan sukacita merujuk perkara di atas.
 
2. Malang bagi saya yang baru menceburi bidang perladangan dengan hasrat mahu membantu melancarkan pengeluaran sawit FELCRA Berhad apabila pekerja saya ditahan oleh imigresen untuk kali kedua awal malam ini kerana mereka yang ditempat di kongsi Padang Bual dalam kawasan FELCRA Berhad Pondok Nyamuk, Jertih Terengganu belum ada dokumen yang sah dan saya dalam proses memutihkan mereka. Saya sedang dalam proses menjual tanah pusaka dalam proses untuk memutihkan mereka yang menelan kos yang tinggi. Saya berani mengambil risiko memandangkan mereka pekerja maher dan telah membuktikan mampu membantu FELCARA Berhad di kawasan mereka ditempatkan mencapai target pengeluaran.
 
3. Saya memperolehi mereka belum pun sampai sebulan setelah mereka terbiar kerana sikap tidak bertanggungjawab majikan asal mereka. Sebagai pengamal media dan kini turut menyumbang tenaga dan buah fikiran yang tidak seberapa bagi memastikan Umno/BN dapat tawan Kelantan, saya banyak memberi imej yang baik kerajaan pada kacamata mereka yang tulus datang ke negara ini kerana mencari rezeki yang halal tetapi telah ditipu oleh majikan asal yang tidak membayar gaji mereka selama empat bulan. Saya telah menerangkan kepada mereka masalah yang menimpa mereka bukan mencerminkan sikap kerajaan dan saya berjanji akan berusaha memutihkan mereka. Bila ditangkap untuk kali kedua. maka reputasi saya di mata mereka risak dan kerajaan akan dilihat tidak setoleransi sebagaimana yang sayua gambarkan.
 
4. Sehubungan dengan itu, saya memohon ihsan YAB supaya meminta pihak Imigresen Terengganu (Telefon nombor: 09-6221424/09-6225951. Fax: 09-6236682 mebebaskan pekerja saya yang mana saya sedang berusaha untuk memutihkan mereka atas nama kemanusiaan dan atas nama bangsa serumpun dan seanutan agama. Mungkin mereka ditangkap oleh imigresen Besut. telefon:
               4.1: SHAHARUDIN, Lombok Timur, Indonesia
               4.2: BAKRI, Lombok Timur, Indonesia
               4.3: SUDIR, Lombok Timur, Indonesia
               4.4: ABDUL WAHAB, Lombok Timur, Indonesia
               4.5: AMAT RIPALDI, Lombok Timur, Indonesia

Di atas perhatian dan tindakan YAB, diucapkan sekian terima kasih.

Saya yang berharap,
RAMLI B.ABDUL HALIM

1 ulasan:

  1. benda-benda begini tidak sepatutnya dilanjutkan sampai pada KSU mahupun pada PM..sdangkan anda ada saluran yang betul dapat membantu anda..kesilapan anda dah terang pada satu perkara..melindungi pekerja asing @ PATI..anda ingat anda mengampu pada ayat " Sebagai pengamal media dan kini turut menyumbang tenaga dan buah fikiran yang tidak seberapa bagi memastikan Umno/BN dapat tawan Kelantan " ini adalah benar??salah tu saudara meli..kalau niat kita dah betul dan ikhlas,buat apa nak mengampu..sedangkan semua ini adalah tertakluk pada syarat dan terma..kita ada undang-undang..jika dah langgar,salah tetap salah..tentang pembebasan pati,pati tersebut tidak mempunyai apa-apa dokumen..kalau dah tiada dokumen,bukan sahaja imigresen,polis pun dapat tangkap..sebab dah terang2 salah..saya rasa baik En Meli buat kajian,dan merujuk pada yang pakar dalam bidang ini sebelum mengambil apa tindakan yang boleh menyerlahkan kesalahan kita sendiri..maaf atas pendapat saya..

    BalasPadam