Sabtu, 16 Julai 2011

HAKIKAT-2

Biarkan Pas dengan 'syok sendirinya'

MENGAKU saja dengan segala kekemarukkan dan keketagihan sebagai parti Islam dan para pemimpin dan penceramahnya berceramah, bercakap dan berhujah berdalilkan ayat-ayat al-Quran dan hadis tetapi parti itu tidak pernah berhenti menipu kalangan yang celik mata tetapi masih terus buta mata hati dan perut pedal,

Antara penipuan yang Pas lakukan ialah apabila dalam Pas beria-ia mahu tumbangkan kerajaan Barisan Nasional (BN), jumlah kerusi yang ditandingi oleh parti itu pada setiap kali pilihanraya umum diadakan tidak pernah cukup kuota pun untuk membentuk kerajaan kalau pun kerusi-kerusi yang ditandingi dimenangi keseluruhannya.

Perlu apa Pas berak taik gajah sedangkan luas lubang juburnya hanya mampu berakkan taik kancil sahaja kalau bukan kerana disebabkan pimpinan parti itu berpasak-paksikan nafsu besar tenaga kurang sehingga sanggup menipu untuk hancurkan sebuah kerajaan seutuh kerajaan berdominasikan Umno.

Yang sangat jelas umpama sudah terang lagi bersuluh apabila berak besar 'tak padan dengan jubur' Pas itu secara tidak langsung dan secara langsung telah membajai DAP yang semakin subur dan merimbun di estet politik negara. Andainya BN tumbang, pendominan kerajaan soh-lighoh adalah DAP.

Kalau ibarat senjata dan kekuatan melawan yang Pas ada, hakiakt dan natijahnya parti hanyalah sekadar memiliki 'kentut kepal' atau 'kentut perut kembung' kerana makan ubi setelo masak rekus, bunyi kuat tapi belum ada dalam catatan sejarah orang mati kerana terkejut oleh derasnya bunyi kentut.

Bagi saya segala hujah, strategi dan janji serta keyakinan Pas akan berjaya menumbangkan kerajaan BN berdominanasikan Umno samalah seperti melepas kentut kepal dan kentut perut kembung oleh penggemar ikan dan daging perkasam, ada yang menonye kerana tidak tahan dengan busuk-banganya kentut tetapi tidak akan ada tercedera atau mati kerananya.

Dalam pada itu para pendukung dan penyokong Pas terus terdedah kepada kemungkinan punah dan rosak akidah kerana ada unsur-unsur memBERHALAkan sesama manusia dan sering mengkeranakan sesuatu yang berlaku disebabkan oleh tokoh-tokoh tertentu.

Antaranya bila Nik Aziz berdoa minta turun hujan umpamanya dan secara kebetulan hujan turun walaupun jauh lebih awal dari masa Nik Aziz berdoa, maka akan dipercayai bahawa hujan turun kerana Nik Aziz berdoa, kerana berkat, mustajab dan menjadinya doa Nik Aziz.

Walhal apa pun yang berlaku sudah sedia terskrip alam suratan dan takdir-Nya. Mempercayai ketetapan Allah adalah antara pokok iman dan takwa, mempercayai sesuatu yang berlaku diikeranakan selain dari KERANA ALLAH sama ada kerana tok guru, kerana hantu raya, kerana toyol, kerana penunggu dan sebagainya boleh punah-janem-likatkan akidah dan mencacatkan iman dan takwa.

Mempercayai berlakunya sesuatu selain kerana Allah, kerana Kuasa-Nya, kerana ketentuan dan takdir-Nya boleh menyumbang kepada kerosakkan akidah. Nik Aziz tidak ada keupayaan untuk merealitikan apa yang menjadi mimpinya, antaranya untuk pecahkan perut Najib yang pernah didoakannya.

Sehubungan dengan itu bagi saya setelah menunaikan tuntutan fardu kifayah meminta Pas tinggalkan DAP. Datuk Seri Najib atau mana-mana pimpinan Umno bagi mana-mana peringkat tidak perlu lagi membuang masa, tenaga dan buah fikiran untuk memainkan peranan ke arah menjalin apa jua bentuk kerjasama dengan Pas atau mengulangi permintaan.

Jika permintaan yang sama diulang dan ada semacam respon positif dari mana-mana pemimpin Umno dari mana-mana peringkat mahukan Pas menunaikan permintaan PM walaupun semurni mana pun niat dan tujuanya akan menjadi Pas semakin tidak 'kaba kediri' dan akan terus mahu berak taik hajah walaupun hanya berjubur kuman.

Paling baik biarkan Pas terjun dengan labu-labunya dan sama-sama kita saksikan sejauh mana hebatnya Pas, termasuk dalam menerima pertolongan dari langit dalam mencapai impian yang bagi saya ibarat katak puru yang sentiasa berangan-angan agar badannya akan licin bila bunyi guruh yang dinantikannya dengan penuh angan-angan dan sentiasa lemas dalam lautan impian yang tidak mungkin jadi realiti.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan